ایستگاه تعمیر

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

قرارگیری سیلندر ها به صورت خورجینی :



این نوع آرایش ، پس از آرایش خطی ، پر کاربردترین مدل موتور ها در میان خودرو سازان است. پیدایش این موتور ها به این دلیل بوده است که گاهی خودرو سازان تا 12 سیلندر را در یک ردیف قرار می داده اند ، که این خود باعث به وجود آمدن مشکلات عدیده از جمله افزایش طول خودرو یا افزایش بی دلیل وزن خودرو برای استفاده از چنین حجمی از مواد بوده است. موتور های خورجینی دارای سرعت بسیار مناسبی بوده عملا به این موتور ها، موتور های سرعتی گویند. اوج این ابتکارات و خلاقیت ها در خودروهای فرمول یک دیده می شود که این گونه موتور ها تا دورهای 21000 دور در دقیقه نیز دوران داشته اند. نحوه قرار گیری سیلندر ها به مانند حرف V در زبان انگلیسی می باشد، که سیلندر ها در دو ردیف روبروی هم قرار می گیرند که با زاویه قائم ، زاویه تندی می سازند ولی در اصل زاویه قرارگیریی که این موتور ها را با آن شناسایی می نمایند ، زاویه ای است که میان دو بلوک سیلندر وجود دارد.


ادامه مطلب در سایت تجهیزکده


  • ۹۴/۱۰/۰۴
  • سمیر صالحی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی